Zindelijk


Zindelijkheidstraining

Ja, je leest het goed. Wij zijn begonnen met zindelijkheidstraining. 18 oktober waren wij bij het consultatiebureau. Hier waren wij voor controle. Tijdens het gesprek vroeg die mevrouw of Lauren al bezig was met zindelijkheidstraining waarop mijn vriend en ik elkaar aankeken. Nee, nog niet aan gedacht, misschien wel leuk om mee te beginnen? Eigenlijk meteen na het gesprek al weer vergeten. De week vloog voorbij en het was inmiddels herfstvakantie. Ik was op visite bij een vriendin van de zwangerschapscursus. Daar kregen wij het over het plassen op het potje. Ik was meteen nieuwsgierig. Zij waren er ook net mee begonnen en zij had een boek dat over zindelijkheidstraining gaat.
Het heet Zindelijk, nu al? van Kaatje Katoen. bestel hier 
Bijna de hele ochtend gingen onze gesprekken over het plassen op het potje. Ik mijn vriend enthousiast gemaakt met alle tips en zei zullen wij dan toch maar ook beginnen? 
Ik weet dat je hier niet zomaar mee kunt beginnen. 
Je kindje moet hier dan ook al echt klaar voor zijn om te kunnen trainen.
Enkele dingen die je kindje al moet doen, en die Lauren ook doet, zijn:
Het aangeven dat ze heeft gepoept of geplast
's Nachts geen ontlasting meer
Kleine opdrachtjes doen/oplossen

Die middag na het middagslaapje op de fiets naar de Prenatal. Ik ben een echte doener en als ik iets in mijn hoofd haal, wil ik er ook meteen mee aan de slag gaan. Dat is dan ook wel weer mijn enthousiasme.
Ergens voor het slapen gaan het potje naast de bank neergezet en mevrouw op het potje gezet. Ze vond het heel erg grappig.
Ik krijg hem niet anders, sorry


Voor het slapen dan voor het echie. Er kwam nog niks uit en ze vond het heel vreemd.
Donderdag ging Lauren naar de gastouder. Daar heeft ze ook twee keer op het potje gezeten, maar er kwam niets.
's Avonds voor het slapengaan ook nog even op het potje. En JAAAAAAA, daar kwam een echt plasje. Geweldig om te zien hoe Lauren daar op reageerde. Ze keek naar beneden en had echt een blik van huh?Toen ik het hoorde kreeg ik echt zo'n trots gevoel. Het was echt geweldig. Het slaat natuurlijk nergens op maar ik was trotserdantrots. Mijn vriend had het eerst niet door. Hij zag het niet, en ik maar zeggen ze heeft echt geplast. Toen hij het echt zag, zag ik zijn blik en hij was ook mega trots en knuffelde haar. Ze kreeg haar cadeautje dan ook. Die ben ik meteen gaan halen. Wij hadden een leuk leesboekje met geluiden gehaald omdat Lauren gek is op boeken! 26 oktober 2017 gaat nu de boeken in voor Lauren met dat zij voor het eerst op het potje heeft geplast.

De dag er na ook geoefend en die middag was er weer een plasje. Zo mega trots. We blijven oefenen. 

Wanneer wij zetten wij haar op het potje?
De blaas vult zich ongeveer 20-30 minuten nadat je hebt gedronken. En zo oefenen wij. Als Lauren veel heeft gedronken dan wachten wij 20-30 minuten voordat wij haar op het potje zetten.
Ik heb nu ook een beloningskaart gemaakt. De eerste keer kreeg ze een cadeautje en nu willen we bij 5 keer plassen weer een cadeautje doen en dan als deze kaart vol is naar 10 gaan en dat dan een tijdje volhouden.
Ik heb de stickerkaart zelf gemaakt en samen met Lauren de stickers versierd. Lauren heeft door de stickers heen gekrast. En vond dat alleen maar leuk.







Leuk dat je mijn blog hebt gelezen.
Wordt vervolgd. 

Liefs,
xx



Reacties

Populaire posts