Tweeling


Degene die mij persoonlijk kennen weten dat ik een tweeling ben.
Mijn tweelingzusje en ik hadden toen wij klein waren een hele hechte band. Wij konden niet met en niet zonder elkaar.
We deden veel dingen samen, zaten op dezelfde school, hadden dezelfde interesses, werkten in het zelfde restaurant totdat ik een vriendje kreeg ik Arnhem. Ik koos er voor om mijn HBO opleiding daar te gaan volgen, studeren in een andere stad.
We moesten 3 uur reizen met de trein om dichtbij elkaar te zijn. Een hele grote stap, maar ik denk dat het ons goed heeft gedaan. Veel onenigheid, gezeur, die een ieder zelf ook wel kent.
Nu 10 jaar later kijk ik daar positief op terug. Ik denk dat de band nu weer hechter is dan ooit.
Ik woon nog steeds niet om de hoek, maar sinds 4 jaar woon ik weer iets dichterbij. Ik ben in Twente terecht gekomen omdat mijn huidige vriend daar woonde.
Daar hebben wij 4 jaar geleden een jaren dertig woning gekocht. Opgeknapt, maar nog niet af. Dat vertel ik in een andere blog nog wel eens.
In een uurtje met de auto sta ik voor de deur. Dikke prima!

Ik kan mij nog goed herinneren dat mijn zusje een kinderwens had. Het lukte maar niet en toen kwam daar ook nog eens het nieuws dat ik wel zwanger was. Het was bij ons heel snel raak. Ik vond het vreselijk om dit nieuws aan haar te vertellen en ben toen een paar dagen later samen met mijn vriend naar mijn zwager en zusje toe gereden om het nieuws te vertellen. Zij waren heel erg blij, maar vonden het ook heel moeilijk. Begrijpelijk natuurlijk.
Maar.... toen kwam daar het nieuws drie weken later......
Onze oma werd 1 september 2015, 80 jaar. Wij hadden die middag een feestje. Die ochtend vroeg mijn zusje of wij eerst nog even langs hun huis wilden komen. Ik had toen al iets in de gaten en toen zij het grote nieuws vertelde was ik heel erg blij.
Best gek, maar ook heel bijzonder. Hoe vaak komt het nu voor dat een tweeling tegelijk zwanger is? Niet vaak denk ik?
Mijn zusje was in mei uitgerekend en ik in april. Best spannend, hoelang zal er tussen zitten? Lijken onze kleintjes ook op elkaar, net zoals wij?
In februari kreeg ik van mijn zusje een fotoshoot cadeau. 



Fotograaf Reina de Vries

Ik vind dat je op de foto's goed kunt zien als je zwanger bent van een jongetje of een meisje. Een meisje draag je wat hoger dan een jongen. 
Echt heel leuk. 

Ik vond het leuk om samen zwanger te zijn, maar lang niet altijd. Gelukkig hebben mijn zusje en ik die mening gedeeld. Jaloers op elkaar, strijd hebben, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Tja, we blijven een tweeling hé, haha.


Nu 1,5 jaar later zijn onze dochter Lauren en neefje Milan heel leuk samen. Allebei ondeugend en eigenwijs. Het is leuk om ze samen te zien. We proberen vaak af te spreken zodat ze samen kunnen spelen of dat we iets leuks gaan doen.


Toen ze nog samen in de kinderwagen konden liggen

Ons boefje nu.... 

Reacties

Populaire posts