Hunter & Lauren



Hunter
Een naam bedenken voor je kindje en huisdier is niet makkelijk kan ik je vertellen. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Ik weet het nog goed. Het was in de zomer van 2014. Wij woonden net in ons huis, na een 10 maanden durende verbouwing. Een gezellig beestje in huis. Dat wilden wij allebei wel.
Maar wat? Al snel kwamen wij uit op een hond. Wij houden beide niet van katten. (sorry kattenliefhebbers) Een kat vinden wij leuk bij een ander, maar niet bij ons zelf.
Opzoek naar een soort. Welke honden vinden wij leuk? Wat past er bij ons? Wat past er bij kinderen, mocht dat ooit lukken. Een labrador. Die wilde ik vroeger al. Wij kwamen uit bij een chocolade bruine labrador. WOEHOE.. te cute.

Mijn vriend is gek van voetbal. Vooral van schalke 04 en FC Twente.
Tijdens het kijken van een wedstrijd van Schalke riep mijn vriend wel eens 'der Hunter.'
Ik zocht er eerst nooit iets achter, maar hoe wij er zo 1,2,3 opkwamen weet ik niet meer. Het bracht ons op de naam voor onze hond. Het enige wat ik mij er nog van kan herinneren is dat ik zei 'Hunter, dat is een stoere en gave naam voor onze hond.' Wij hadden eerst een andere naam (Binky ofzoiets, geloof ik) Ik ben nu alleen mega blij dat wij dat niet hebben gedaan, maar uiteindelijk bij de naam Hunter kwamen.

Hunter betekent in het Engels jager. De naam paste voor ons ook helemaal bij het soort hond. Hunter is een echte jager.  Altijd maar willen snuffelen, met alle kindjes willen spelen en alle honden die je tegenkomt wil hij het liefst even gedag tegen zeggen. En sinds kort vind hij het maar al te leuk om achter de katten aan te gaan. Een beetje jammer als je een kinderwagen bij je hebt en een hond van 40 kilo moet vasthouden. Geen succes, kan ik je vertellen. Maar ach. Als alleen dat het nadeel is, vind ik het niet erg.

Inmiddels is onze labrador al 3 jaar en genieten wij iedere dag van hem. Ook als wij door de regen moeten wandelen.



Lauren
En dan nu over Lauren. Mijn vriend en ik wilde graag een kindje. In de zomer van 2015 werd ik niet ongesteld. Ik heb toen op een woensdagochtend een test gedaan. Dit deed ik toen mijn vriend naar het werk was. Ik kon niet langer wachten. Mijn vriend heb ik het verteld toen hij uit het werk thuis kwam. Ik had hem die middag al een appje gestuurd met het berichtje 'ik heb een verassing voor je' waarop hij antwoordde 'Heb je mijn racefiets gekocht?' Toen hij thuis kwam vertelde ik hem het leuke nieuws. Allebei mega trots. De tijd vloog voorbij. Namen bedenken was erg lastig. Eerst nog voor zowel een jongen als een meisje. Na de geslachtsecho; het wordt een meisje, werd het iets makkelijker. Toch waren wij waren het niet meteen eens over de naam.
Ik vond Sophie en Liv erg mooi. Mijn vriend had andere namen. Totdat hij op een dag een keer thuis kwam van werken. Hij stapte zijn bus en zei toen 'ik heb nu toch een leuke naam.' Lauren. Dat vind ik leuk, zei die. En ik was meteen om. Hij vertelde er toen niet bij dat hij met Lauren, Lauren Verster bedoelde, maar ach :) de keuze was gemaakt. Pas veel later legde hij uit hoe hij op die naam gekomen was. En ik ben nog steeds blij. Blij met de naam voor ons meisje. 
Als mensen aan ons vragen hoe onze dochter heet, straal ik als ze zeggen wat een leuke naam. 
Ik vind Lauren stoer, pittig en eigenwijs klinken. Het past perfect, vind ik.
Dat Lauren in 2016 in de namenlijst omhoog is geschoten hadden wij niet gedacht. Het staat nu in de top 20.





Reacties

Populaire posts