20 maanden

Inmiddels is Lauren al weer 20 maanden! Jaaa echt 20 maanden, wat vliegt de tijd.
Voor de kerstvakantie begon het al een beetje. Niet meer willen slapen tussen de middag.
Een aantal middagen viel ze pas 2 uur nadat ik haar in bed had gelegd in slaap.
Ze was dan niet vervelend in bed en ging gewoon spelen met haar knuffels.
Ik vond het heerlijk als ze even in bed lag en ik de middag even kon opruimen of Netflix even aan kon slingeren.
In de kerstvakantie besloten mijn vriend en ik om maar eens te kijken of ze dan echt niet meer tussen de middag wilde slapen. Dit ook omdat ze 's avonds gewone tijd 19.15-19.45 naar bed ging toch ook dan soms nog wel eens een uur wakker bleef. Uitslapen deed ze al en dat doet ze nu dus nog steeds.
Rond 15.00 begint ze wel een beetje in te kakken, maar speelt vrolijk verder of wil even op de bank hangen voor de tv. De tv staat hier niet vaak aan, maar als die aanstaat vind ze het heerlijk om even tv te kijken.
De kerstvakantie is ze de hele vakantie tussen de middag maar 1 keer naar bed geweest. De keer dat we 's morgens zijn wezen zwemmen was ze 's middags toch wel heel erg moe. Ze viel toen ook meteen in slaap.

Misschien is het wel een fase, misschien is Lauren er wel aan toe. We zullen het zien. Nu de vakantie weer voorbij is, is ze alleen maandag naar bed geweest. Toen viel ze zowat met het broodje eten in slaap.

Ik moet er alleen wel even aan wennen. Niet even meer een momentje voor mijzelf. Even de boel opruimen, Netflixen, voorbereiden voor het werk, voorbereiden voor het koken, dingen in het huishouden doen, en noem maar op. Nu is het kijken hoe de dag eruit gaat zien en wanneer we wat gaan doen. Ook wel weer leuk, maar iets waar deze mama wel even aan moet wennen.
Ik snap dat mensen denken, leg haar toch gewoon in bed. Ja, ik kan haar wel in bed liggen, maar een kind dat 2 uur lang, ja 2 uur gewoon wakker ligt laat ik niet liggen.
Morgen gaat ze weer naar de opvang. Niks uitslapen. Kwart voor 7 eruit en hop hop de auto in. Ik denk dat ze dan wel een middagslaapje kan gebruiken. We zullen het zien.
Lauren is in ieder geval een bandiet eerste klas en deze mama is mega gek op haar!


Reacties

Populaire posts